ה-NBA לא יבצע בדיקות קנאביס לשחקנים בעונת 2021 – דיווח

צעד סמלי נוסף בדרך למיסוד הקנאביס כמוצר צריכה חוקי: מנהלת ליגת ה-NBA צפויה שלא לבצע בדיקות רנדומליות לאיתור שרידי קנאביס בגופם של שחקנים במהלך עונת 2021 שתיפתח בעוד כשבועיים וחצי.

מנהלת ליגת הכדורסל המובילה בעולם ה-NBA צפויה שלא לבצע בדיקות רנדומליות לשחקנים להימצאות שרידי רכיבי קנאביס, לכל הפחות במהלך עונת 2021 שתיפתח בעוד כשבועיים וחצי (22.12).

לצד הדיווח, מדגישים עיתונאי ספורט בארה”ב כי אמנם בדיקות רנדומליות להימצאות THC לא יבוצעו לשחקנים, אך אין זה אומר שהמנהלת לא תוכל או אף מתכננת לבצע בדיקות כאלה בכלל, במקרים מסויימים.

למשל, על פי דיווח של העיתונאי בן דוסט, המנהלת שומרת לעצמה את הזכות ליזום בדיקות כאלה במקרה של חשד סביר לשימוש תכוף בקנאביס באופן שמשפיע לרעה לדעת המאמנים, או במקרה של מי שכבר נתפס בעבר בצריכת קנאביס.

ההחלטה המדוברת, שטרם אושרה רשמית אך כן פורסמה כעובדה כמעט מוגמרת בכלי תקשורת מכובדים בארה”ב, מגיעה על רקע הידיעה שצריכת קנאביס נפוצה ביותר ב-NBA. שחקנים מן ההווה והעבר מעידים על מעל 50% מהשחקנים שצורכים.

גם דייויד סטרן, הקומישינר המיתולוגי של הליגה, קבע בשנת 2017 כי הגיעה העת לבטל את האיסור על שימוש בקנאביס ב-NBA. בשנת 2018 דווח כי גם במנהלת הליגה הישראלית שוקלים מהלך דומה. בשנה שעברה התאגדו ספורטאים מפורסמים בראשות המתאגרף מייק טייסון בדרישה לבטל את האיסור על קנאביס בספורט לחלוטין.

לפני כחודש הצטרפו 4 מדינות נוספות לרשימת המדינות בארה”ב שמאשרות לגליזציה מלאה לקנאביס ונכון להיום יש כבר 15 כאלה ונוספות ששוקלות זאת.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר